Specjalista ds. controllingu

app.career
Rodzaj zatrudnienia: Praca Śliwice (powiat tucholski) 2020-10-12 Udostępnij
Opis stanowiska:

Specjalista ds. controlingu jest samodzielnym stanowiskiem w dziale controlingu. Osoba pełniąca tę rolę pod nadzorem dyrektora finansowego czynnie uczestniczy w przygotowaniu budżetu i kontroli jego realizacji.

 

Główny zakres odpowiedzialności:

  • przygotowywanie raportów, analiz i zestawień,
  • sporządzanie prognoz wyników długo- i krótkoterminowych,
  • wspieranie analitycznie działów operacyjnych oraz spółki grupy kapitałowej,
  • wspieranie działu we wdrożeniu systemu informatycznego do zarządzania procesami finansowymi w spółce,
  • przygotowywanie raportów na potrzeby kierownictwa,
  • branie aktywnego udziału w sporządzaniu budżetów operacyjnych oraz planu finansowego,
  • analizowanie odchyleń występujących w budżetach poszczególnych komórek organizacyjnych,
  • formułowanie wniosków i rekomendacji,
  • tworzenie niezbędnych narzędzi dla potrzeb sporządzanych analiz i raportów,
  • dbanie o jakość wykonywanej pracy zgodnie z przyjętymi standardami,
  • rozliczanie kontraktów długoterminowych,
  • aktywny udział w procesie zamknięcia miesiąca, budżetowania i prognozowania,
  • bieżąca kontrola poprawności rozliczeń inwestycji, projektów oraz budżetu firmy,
  • monitoring rozliczenia kosztów wraz z analizą odchyleń,
  • tworzenie raportów cyklicznych oraz ad hoc na potrzeby kadry zarządzającej,
  • bieżąca analiza rentowności zespołów i projektów,
  • wsparcie podczas audytu rocznego,
  • uczestnictwo w procesie wyznaczania celów, ich dekompozycji, tworzenia KPI,
  • opracowywanie modeli excelowych, prognoz i analiz finansowych,
  • prezentacja analiz, wniosków i rekomendacji,
  • rozwój narzędzi do analizy i raportowania,
  • aktywne uczestnictwo w procesie planowania i budżetowania.

 

Wymagania:

  • bardzo dobra znajomość MS Excel,
  • duża samodzielność, umiejętność kreatywnego szukania rozwiązań, doskonała organizacja pracy,
  • umiejętność pracy z dużą ilością danych, wyciąganie wniosków i ich prezentacja,
  • znajomość zasad rachunkowości finansowej,
  • umiejętność analitycznego myślenia pozwalająca na samodzielne wykonywanie zadań, wyciąganie wniosków biznesowych na podstawie analiz finansowych oraz przygotowywanie rekomendacji,
  • umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu,
  • komunikatywność i otwartość,
  • doświadczenie zawodowe w działach analizy finansowej, controllingu mile widziane,
  • wykształcenie wyższe o profilu ekonomicznym będzie dodatkowym atutem.

 

Oferujemy:

  • umowę o pracę,
  • pracę w firmie o stabilnej pozycji na rynku,
  • przyjazną atmosferę i możliwość rozwoju zawodowego,
  • samodzielność w działaniu oraz możliwość wykazania się własną inicjatywą,
  • atrakcyjne premiowanie uzależnione od osobistego zaangażowania w pracę.